Cine raspunde la Telefonul Cetateanului?

„Bună ziua, Telefonul Cetățeanului! Ce problemă aveți?“. Așa încep toate conversațiile telefonice purtate într-o cameră din sediul Poliției Locale Craiova, unde funcționează, de trei ani, Telefonul Cetățeanului. Oamenii sună aici să-și spună problemele, în speranța că autoritățile le vor rezolva. Unii au solicitări pertinente, ce vizează drumurile sau iluminatul public, alții se plâng de avioane care le survolează casa sau de câinii pe care vor să îi ducă înapoi la adăpost pentru că le-au ros covoarele. Cine stă să îi asculte și care este drumul pe care îl parcurg sesizările lor, citiți în cele ce urmează.

Telefonul Cetățeanu­lui, vestitul 0251.984 către care sunt îndrumați să sune locuitorii Craiovei atunci când au probleme legate de administrația locală, se aude sunând non-stop într-o cameră din sediul Poliției Locale Craiova, din cartierul 1 Mai. Povestea sa – sau administrarea sa actuală – a început acum aproximativ trei ani, de când el stă la dispoziția craiovenilor la orice oră din zi și din noapte. „Telefonul Cetățeanului a luat ființă cu mai mulți ani în urmă, însă pot să vă spun cu exactitate de când este deservit de către dispeceratul Poliției Locale. Asta se întâmplă din anul 2012, de când primarul Craiovei a hotărât acest lucru, având în vedere că aici avem personal non-stop, iar cetățenii pot să fie deserviți mai bine“, a explicat directorul Poliției Locale, Octavian Mateescu. Telefonul strânge, lunar, în medie, aproximativ 900 de sesizări, iar în anul 2014, ultimul apel, cel cu numărul 9.900, a avut loc la ora 23.54, chiar în noaptea de Revelion.

 

Unul dintre angajații care discută zilnic cu craiovenii este George Bârsanu, dispecer de serviciu în cadrul Poliției Locale. Acesta lucrează în ture, care sunt stabilite, de exemplu, în funcție de condițiile meteo. El lucrează, de obicei, 24 de ore cu 72, dar a mai lucrat și în ture de câte opt ore. Iarna, când ninge abundent, sunt câte trei persoane care răspund la telefon, pentru că una singură sau două nu pot face față sesizărilor.

Conform unui raport întocmit de Primăria Craiova, Telefonul Cetățeanului a adunat, în luna februarie, 700 de sesizări. Principalele probleme ale oamenilor au fost legate de iluminatul public, de inundații, dar și de asfaltarea de străzi. Nici un domeniu nu este ocolit, sesizările vizând de la indicatoarele rutiere până la gospodărirea comunală. Dintre cele 700 de sesizări, 483 au fost soluționate și 191 au fost soluționate parțial. Patru telefoane au fost de mulțumiri, iar restul sesizărilor au rămas nerezolvate, nefavorabile sau nu au fost confirmate. Cetățenii trebuie să știe că, indiferent de câte ori sună, sesizările lor sunt înregistrate odată cu fiecare apel.

sursa Gazeta de Sud

Galerie foto